Vitaelife Pharma Vitamin D3 – åsikter och pris

Hej vänner!

Du är säker på att få tillräckligt med D-vitamin?

Ta reda på varför vi behöver det, och varför det är så viktigt att vi vill veta?

Vitamin D3 Dessutom kommer jag att säga att det är oerhört viktigt att veta, speciellt på hösten och vintern!

Varför?

Läs vidare kommer informationen att bli intressant, informativ och praktiskt!

I den här artikeln får du lära dig:

Vitamin D – ”Sunshine vitamin”

Det så kallade D-vitamin, som nitas uppmärksamhet av forskare.

Antalet studier som har avsatts för detta vitamin, har länge överstigit 30 tusen.

Vitamin D3 Detta ämne officiellt förklaras ett läkemedel, som avsevärt kan förbättra livskvaliteten och bidra till dess livslängd.

Vad är vitamin D3?

Vitamin D (kalciferol) är en fettlösliga två huvudformer: ergokalciferol (vitamin D2) och kolekalciferol (vitamin D3)

.

Men båda formerna är mycket lika i handling, och i framtiden kommer vi inte kommer att skilja dem åt, men att ta vitamintillskott, se till att välja den mest aktiva naturliga formen av vitamin D3 !!!!

Tyvärr, med tanke på att de flesta av oss läser dessa rader som inte bor i de varma sydliga länderna, och vad ”sommar” som vi kallar på styrkan i trettio dagar, riktigt varmt och soligt (och – i bästa fall !), att tala här om en tillräcklig mängd D-vitamin i kroppen hos en genomsnittlig person är inte nödvändigt alls …

Men detta vitamin mycket viktigt!

Detta vitamin är en heder uppdrag.

Hur kan inte kolla själv personligen så fascinerande löften, sanning, vänner?

Det är vad jag gjorde på den tiden, och mycket noggrant studerat allt som rör detta vitamin.

Och funnit att vitamin D avsevärt kunna förbättra prestanda för nästan varje organ i kroppen !!!

Låter som ett universalmedel!

amerikanska forskare försäkra att när det är kallt du behöver ta inte bara vitamin C, men även vitamin D!

Engelska forskare försäkra oss om att utan tillräckligt av detta vitamin i kroppen är nästan omöjligt att bota hjärt-kärlsjukdom.

Experter från Sydkorea framgångsrikt behandlats med vitamin D-myopi.

Vitamin D3 Forskare i USA bokstavligen ”dödade” världens resultaten av sin forskning, essensen av som kokas ner till följande: fysiska formen av en person beror på mängden av denna ”solar material” i blodet , det vill säga, ju mer vi får, desto smalare och sportigare bli.

Det var efter denna forskning fler och fler vetenskapsmän började identifiera vitamin D-hormon, som, faktiskt, dess struktur var mycket lik strukturen av hormonet testosteron (som för övrigt, är ansvarig för att bränna kroppsfett och få muskler !).

Forskare runt om i världen i solidaritet deras gemensamma uppfattningen att detta vitamin kan ge ett kraftfullt skydd mot cancer.

Hos kvinnor med normala nivåer av vitamin D i blodet visas mycket mindre ofta maligna tumörer i bröst och äggstockar.

Dessutom någon erfaren gynekolog och urolog vet att utan tillräckligt av detta vitamin i kroppen är svårt att förlita sig på hälsan hos det reproduktiva systemet.

Många studier visar att vitamin D reglerar metabolismen av kalcium och fosfor i kroppen, främjar benmineralisering, effekt på kolhydratmetabolism, kolesterol och en hälsosam kardiovaskulära systemet, och även främjar kraftfulla cancer förebygga rakitis hos barn, driver bort depression och dåliga tankar och även bidrar till att eliminera orsakerna till håravfall!

Källor till vitamin D

Sunlight påverkar vår hud producerar detta vitamin, mat som innehåller vitamin D och särskilda beredningar av vitamin -. Här är tre källor som vi kan se till att du ger din kropp den nödvändiga delen

Vad ska jag göra?

Här har vi kommit till hjälp av den underbara så kallade ”farmaceutiska preparat” av detta vitamin.

Det är, det bästa (och rimlig) lösning skulle vara en kombination av dessa tre källor:

  1. stanna solen,
  2. livsmedel som innehåller vitamin D
  3. vitamin som du kan köpa.
>>>>  Grönt kaffe - åsikter, pris, var man kan köpa, köpa nu,

Om du gör det, oroa dig för din hälsa och oroa sig för dåligt humör och för tidigt åldrande absolut inte måste!

orsakerna till att vi inte får tillräckligt med vitamin D

88% av världens befolkning upplever en betydande brist på detta vitamin!

Hur så?

I själva verket är det bevisat att bara 30 minuter i solen, som hölls från 10:00 till 3 PM tre gånger i veckan räcker för påfyllning av D-vitamin i kroppen!

Ja. Men användningen av solskyddsmedel med endast en SPF 8 neutraliserar nästan helt sin produktion! Och bo i skuggan ”äter” 60% skulle få solenergi!

Dessutom, även invånarna i de sydliga länderna där solen skiner 365 dagar av 365, registrerar ofta en brist på vitamin D!

Många av dem är inte som helt enkelt inte använda solskyddsmedel, många av dem på ett sådant har inte ens hört talas om på grund av det faktum att vi inte lever i utvecklade länder som USA, och bara mycket dålig.

Mer – mer …

Förutom att använda solskyddsmedel, produktion av D-vitamin minskar:

  1. Den frekventa frånvaro av solljus.
  2. Age (med åldern vår hud är inte så kan producera detta vitamin, som i sin ungdom, tyvärr …).
  3. Tid på året (hösten, vintern bara en katastrof i den meningen).
  4. Dark huden (mörk hud producerar mycket mindre D-vitamin).
  5. Underliggande sjukdom i kroppen.
  6. Frekvent användning av te och kaffe.

Hur farlig underskottet i ”Sunshine vitamin”?

Studier säger att brist på D-vitamin i kroppen:

  • 20% ökar risken för benfrakturer,
  • 20% blir desto större är sannolikheten av kardiovaskulära sjukdomar,
  • 35% ökad risk att förvärva diabetes
  • 50% – risken för multipel skleros,
  • 25% quickens incidensen för onkologi,
  • nästan 100% av människor med brist på vitamin D observerade en deprimerad sinnesstämning och nedstämdhet,
  • 70% av befolkningen är bristfällig av detta vitamin dåliga hår, naglar och hud.

100% av personer med otillräckliga mängder av D-vitamin i kroppen har ihållande svaghet, letargi, trötthet, dåsighet, och låg prestanda.

Situationen liknar: ”Jag vaknade, drack kaffe och redan trött.”

Daglig dos av vitamin D

Hur mycket vitamin D bör vi dagligen för att vara säker på att vår kropp inte lider av sin brist?

Den högsta terapeutiska dosen för en vuxen (för behandling) – högst 3000 IE och 5000 IE. Händer det att vitamin D administreras i högre doser, om dess nivå är mycket låg.

Aged 18 till 50 år, den optimala dosen av 600-800 lU.

Under 50 år -. 800-1000 IE dagligen

Gravida kvinnor och ammande mödrar ska få 800-1200 IE vitamin D per dag.

När sjukdomar (malabsorption av vitamin D, fetma och de som tar långsiktiga läkemedel mot epilepsi, AIDS, kortikosteroider och olika antimykotiska medel) kan behöva tillskott av vitamin D vid doser två till tre gånger den dagliga kravet i hans ålder grupp.

Den amerikanska Institute of Medicine rekommenderar att barn mellan 0 och 12 månader för att ge 400 IE vitamin D dagligen under 1 år 600 IU.

I varje fall innan du börjar ta vitamin D, se till att rådfråga din läkare om du har något av sjukdomen, och alltid mycket noggrant läsa instruktionerna för användning av drogen som du köper, som vitamin D med olika doseringen!

Den skada från överdos av vitamin D

I användningen av vitamin D det viktigaste är inte att överdriva det, här principen ”mer är bättre” är inte lämpligt.

För mycket av detta ämne är i stånd att exakt samma negativa inverkan på hälsan.

När ett överskott av D-vitamin kan utvecklas förkalkning av artärer, för att öka deras styvhet, och detta i sin tur kan bidra till utvecklingen av sjukdomar i det kardiovaskulära systemet, och kan också utlösa bildningen av njursten.

Men en överdos av vitamin D aldrig ”händer” vid ett tillfälle, och oftast det sker med överdriven konsumtion av detta vitamin under ganska lång tid – månader, ännu mer

>>>>  Vitaelife Pharma Vitamin D3 - åsikter, pris, var man kan köpa, original, eller är det värt det?

.

Överdosering symptom på vitamin D

Ta reda på vad kroppen tyder på att han led av hypervitaminos av detta vitamin?

  1. Illamående, diarré, ihållande förstoppning, brist på aptit, kräkningar, ökad törst.
  2. Andningssvårigheter, andfåddhet vid ansträngning.
  3. Muskelsmärta, huvudvärk, ömhet i lederna.
  4. Kramper, feber, ”hoppar” tryck.
  5. Knappa urin, njurinflammation, blod i urinen, och närvaron av protein och leukocyter.
  6. En kraftig försvagning av immunitet, täta förkylningar.
  7. Utseendet på cyanos i huden.
  8. Hjärtklappning, arytmi, högt blodtryck.
  9. Utvidgningen av levern.
  10. I en laboratoriestudie av blodet, avslöjar den höga halten av kalcium och minskningen i fosforkoncentration.

Om du misstänker en överdos av läkemedlet bör lyftas omedelbart, och spår -. Försvinna om symtomen

Om inte försvinner, kontakta läkaren och göra analys av innehållet i D-vitamin i blodet, och sedan -. Om läget

Vad livsmedel innehåller vitamin D

De huvudsakliga källor till vitamin D är fisklever, fet lax, sardiner och tonfisk.

Lite mindre av detta vitamin finns i vissa oljor, kycklinglever, djur lever, ägg, ost, grädde och gräddfil.

Från vegetabiliska livsmedel för att möta vitamin D i de svamp, persilja, och nässlor.

Sällan det finns i frukter, grönsaker och spannmål.

Men för att få dagsbehovet av D-vitamin från mat är inte så lätt.

För att fylla dagsbehovet av detta vitamin, måste jag äta cirka 100 gram tonfisk, 400 gram nötkött lever, 5 ägg.

eller så många som 800 gram ost!

eller – 200 gram lax och mer än ett kilo torsk

Är det möjligt? Knappast …

En liten mängd D-vitamin, som finns i smör, ost, lever, grädde och helfet mjölk, äggulor, fiskrom, vissa svampar, naturligtvis bra, och allt detta för att äta, men det är inte tillräckligt.

Och hur mycket de behöver för att äta sedan om till exempel 100 gram smör innehåller endast 35МЕ vitamin D och 100 gram äggula – 25 IE i levern – bara 50 meter från stranden

Ingen kommentar …

Och ändå är den bästa produkten i detta avseende torskleverolja, är det rikt på D-vitamin från hela listan av vitamin produkter som innehåller.

Men det är dyrt, inte alla kan äta dessa delikatesser varje dag …

Vilka andra intressanta saker som jag lärt mig om D-vitamin?

veta:

  • Det visar sig att den ”sol-vitamin” är inte rädd för värmebehandling (till skillnad från många andra vitaminer).
  • Levern hos en frisk person kan ackumuleras under hela året före erforderlig mängd D-vitamin.
  • Livsmedelsindustrin tillverkar en speciellt berikad med vitamin D-bröd.
  • I Amerika, mycket populära mejeriprodukter (mjölk, ost, yoghurt), berikade med vitamin D, och det är helt motiverat, som i mejeriprodukter innehåller vitamin K, som ”verk”, tillsammans med vitamin D för att reducera frakturer på sköra ben.
  • Effektivt kalciferol bildas i kroppen under morgon och kväll solen.

Betydelsen av vitamin D för barn.

Detta är tydligast bristerna (brist) av D-vitamin är uppenbart i småbarn åldras upp till 3 år, och det orsakar en ganska stor oro för läkare som aldrig tröttnar på att tala om hur farliga bristen på av detta vitamin för barn.

  • Vad händer hos barn med kronisk brist på vitamin D?

Bentillväxt barnet bromsas, störde deras normala bildning, de blir mer mjuka, porösa, vilket i slutändan leder till rakitis.

Hos barn äldre än 3 år symptomen är mindre uttalad än hos barn upp till tre år, men utgör konstant brist på vitamin D fortfarande en stor fara och hotar utvecklingen av osteoporos där benen blir sköra, tunna, och alla, även de lättaste, de flesta skador kan leda till allvarliga benfrakturer.

Du bör varnas om barnet:

  • aptitlöshet,
  • muskelsvaghet, kramper,
  • trötthet, frekvent svaghet;
  • sömnstörningar;
  • ändra barnets beteende – moodiness, letargi, försagdhet;
  • driven svettning;
  • klåda, särskilt i huvudområdet;
  • eftersläpningen i fysisk utveckling.
>>>>  Eco Slim - åsikter, pris, var man kan köpa, original, eller om det är värt det

Alla dessa kan vara tecken på begynnande rakitis!

Behovet av ytterligare tillägg av vitamin D bibehålls tills 18 år, tills skelettet inte är helt bildas.

särskild uppmärksamhet åt de barn som:

  • bor i nordliga regioner eller områden med hög förorening av atmosfärisk luft;
  • från födseln har mörk hud;
  • under en lång tid är uteslutande bröstmjölk, eftersom bröstmjölk innehåller minimala mängder av vitamin D (i fallet om mamma inte accepterar honom extra vitamin produkt);
  • tillräckligt med tid utomhus.

barnläkare kan ordinera ta rätt medicinering barnen redan med månaders ålder för att förebygga, särskilt om du misstänker att eventuell utveckling av rakitis.

kalciferol blandningar med vitamin A, C och E. Det är viktigt att ta det samtidigt med de mediciner som innehåller tillräcklig mängd av kalcium, eller som del av multivitamin komplex.

Du måste också överväga att kalciferol är ett fettlösligt vitamin, därför att assimilera kroppen essentiella fetter.

Överskrid aldrig doseringen av D-vitamin, som tilldelar en läkare till ditt barn, det är farligt!

Kontraindikationer för att ta vitamin D

Jag tröttnar aldrig på att upprepa att det alltid innan du tar någon medicin, bör du rådgöra med din läkare, särskilt om du redan har några sjukdomar!

Allmänna kontraindikationer mot tagande av vitamin D är:

  • Individuell intolerans av läkemedlet.
  • TB.
  • skador på hjärtat.
  • Akuta och kroniska sjukdomar i lever och njurar.

Läkemedel med vitamin D

De finns i tuggtabletter och att tabletterna löser sig i oljedropparna, sprej och gel i gelatinkapslar.

Det finns läkemedel med någon smak (t ex vanilj).

För barn vitamin D framställs i form av godis och droppar av bär eller fruktsmak, med smak av tuggummi och godis.

Producenter har tagit hand och Vegano. De är alternativ naturläkemedel vitamin D3 utan lanolin innehåll

Det är tänkt att dessa vitaminer (i sprayform) smälts mycket snabbare och vid gånger mer effektiv än traditionella (tabletter och kapslar).

När och hur man tar vitamin D?

Vitamin D vanligen absorberas utan svårighet.

För bättre absorption rekommenderar många läkare tar det med en måltid som innehåller fett.

I detta fall, den accepterade formen av vitamin D, vare sig det är kapslar, tabletter eller droppar kommer att ha värde för dess smältbarhet.

Tidskrävande: ofta finns det rekommendationer om intag av vitamin D, antingen på morgonen eller under dagen, men i alla fall var det den första halvan av dagen, eftersom man tror att i detta fall, är D-vitamin absorberas bättre.

Om du har köpt D-vitamin i form av en spray, det spraya en gång under tungan.

Om du köpt D-vitamin i form av tuggbara tabletter, kom ihåg att de tuggtabletter, inte omedelbart svälja på samma sätt som konventionella tabletter eller kapslar.

De måste sugas / tuggas, blandas med sin saliv, AI svälja först då.

Sammanfattning

Som jag skrev ovan, till D-vitamin i den erforderliga mängden erhålla uteslutande från livsmedel eller genom solexponering är nästan omöjligt.

Därför är det enda bästa alternativet möjlighet att ytterligare tagande av D-vitamin (den mat rik på vitamin D, har solen inte har annullerats!).

Ja, vänner, med tanke på hur viktigt för vår hälsa och skönhet vitamin D, jag var fast besluten nu för att ta den regelbundet.

Därför lagra upp färsk lax, sola och varje dag! -. Ta den nödvändiga mängden av kvalitet vitamin D. dessutom är det inte betungande

I synnerhet för hälsa och skönhet – det vi gör, höger

Är du med mig?

Och du tar D-vitamin? Skriv mig i kommentarerna om du tror att det är verkligen viktigt?

Allt för idag.

Med dig Alain, Tills nästa gång, vänner! Em>

GÅ MIN GRUPPER i sociala nätverk

Anja Ulf
About Anja Ulf 32 Articles
Många kan sägas om henne, men kanske viktigast är att hon är hänsynsfull och uppenbar. Naturligtvis är hon också disciplinerad, rolig och tillmötesgående, men de är i kortare utbud, särskilt med tanke på att de är blandade med att kräva som väl. hennes omtänksamma natur men det är vad hon är så omtyckt för. Vänner tenderar att räkna med det och hennes humoristiska känsla när de behöver cheering upp.Ingen är perfekt självklart och Anja har en rad brister att hantera också. hennes tanklöshet och skönhet natur gör inte det största företaget och gör saker obekväma minst sagt. Lyckligtvis är hennes snabba natur vanligtvis där för att hjälpa till med att mends saker när det behövs.